19 Şubat 2006

SÜTLÜ MANTAR ÇORBASI

Uzun bir aradan sonra nihayet yazabiliyorum.Hem yoğunluk hem de rahatsız olmam sebebiyle bir türlü yazamadım.Yoğunluğumdan dolayı çok zahmetli yemekler yapamadım.Farklı olarak annemin tariflerinden yaptığım çorbanın tarifini yazmak istedim:

MALZEMELER:
  • Yarım kilo mantar
  • 2 bardak süt
  • 3 kaşık un
  • 3 kaşık tereyağ
  • Tozbiber,karabiber,tuz
  • 3 bardak su

YAPILIŞI:Mantarlar iyice yıkanır ve küçük küçük doğranır.Tencereye yerleştirilir ve suyunu çekene kadar kapağı kapalı pişirilir.Suyunu çektikten sonra tereyağı ilave edilir ve hafif pembeleştirilir.Bir kenarda kavurduğumuz un pembeleşince mantara ilave edilir.(Ben önceden kavurup kavanoza dolduruyorum çorbalar için çok güzel gidiyor) 1 tatlı kaşığı tozbiber ve karabiber isteğe bağlı olarak eklenir.Üzerine 2 bardak soğuk süt yavaş yavaş dökülür,sonra da su ilave edilerek kısık ateşte kaynayana kadar karıştırılır.Kaynadıktan sonra tuzu ilave edilir.(tuz önceden koyulmamalı çorba kesiliyormuş annemin deyimiyle)Aynı çorbayı farklı şekillerde de yapıyoruz biz mantar yerine kabak veya havuç da kullanılabilir.AFİYET OLSUN...

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Çokk geçmiş olsun bu arada mantar çorbasını ben çokkk severim çok güzeldir ama mantarın kendisini sevmem çorbasını severim harika görünüyor ben mantar çorbasını hazır alıyoruz

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim Neslihan ve Rümeysacım rahatsızlığım hala devam ediyor umarım en kısa zamanda geçer,sevgiyle kalın...

Adsız dedi ki...

tekrar mrb ellerine sağlık çorba çok güzel görünüyo. bende çok yeni olan bir blog açtım sanada sormak istediğim birşey var. bolguna ziyaretçi sayısını nasıl ekledin ben neden yapamıyorum.

tomurcuk dedi ki...

Merhaba Cennetcim biraz geç de olsa yazmak istedim sayaç için sayaç sitelerinden birine üye olman gerekiyor oradan bir kod alacaksın ve sayfanın istediğin bir yerine yapıştıracaksın umarım olur,sevgiyle kal sayfan hayırlı olsun canım..

Çileksuyu Sibel dedi ki...

gecmis olsun citlembikcim,dileim daha iyisindir ve aramiza katilirsin yakinda:)

Tijen dedi ki...

umarim artik iyisindir!
hosgeldin.
tijen

vintage biscuit dedi ki...

çiçeklerle açılan pembe bi blog : ), çok güzel .

tomurcuk dedi ki...

Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim biraz geç oldu ama ancak kendime gelebildim hayatımda yeni bir döneme girdim artık anneliğe hazırlık yapıyorum 5 ayımız daha var umarım iyi geçer de tekrar siteme vakit ayırabilirim hepinizi çok özledim...

Adsız dedi ki...

merhaba tarifleriniz süper, ilk kez geldim sanırım buraya, sizi linklerime ekledim, sevgiyle kalın..