10 Şubat 2006

FIRINDA KARNIBAHAR

Uzun bir aradan sonra nihayet yazmaya vakit bulabildim.Okulların açılmasıyla birlikte öyle yoğun bir tempoya girdim ki sanki bir hafta boyunca ilk defa nefes alıyorum gibi geliyor.Hergün yazmayı ümit ederek bugüne geldim meğer neçok alışmışım bu aleme, sanki en sevdiklerimden ailemden uzak kalmışım gibi hissettim.
Bugün benim için hüzünlü bir gündü,yüreğim çok burkuldu...belki çok küçük bir sebep ama benim hassas kalbim için oldukça büyüktü.Yeni dönemde yine ders programım değişti ve herzamanki gibi en kötü program benimkisiydi.Sene başından beri belki on kere değişti ve hep şanssızlık(!) beni buldu.Herkes sürekli taleplerde bulunurken ben aman zahmet olmasın onlar benim için uygun olanını daha iyi bilirler,şikayetçi olmayayım kimseye yük olmayayım derken olan işte böyle oldu...Ne garip bir dünya dedim içimden ve kabulüm dedim herzamanki iyimserliğimle ama gözyaşlarıma engel olamadım nekadar doluymuşum meğer...Eşim canım benim, her zaman benim çocukça hüzünlerimi dağıtmak için ne yapacağını şaşırır ve başarır da en sonunda!Akşam gittiğimiz sinema işe yaradı herhalde şuanda yazarken burukluk hissetmiyorum hiç, geçti bile,neyse ben tarif yazıcaktım galiba:)unutmuşum içimdekileri dökmüşüm ortaya ama yazmak çok rahatlattı beni.Gelelim asıl meseleye,geçenlerde yapıp yazmaya vakit bulamadığım yemeğimin tarifine:


MALZEMELER:Orta boy karnıbahar,yarım kilo kıyma,bir soğan,karabiber,pulbiber(1çay kaşığı),tuz,domates suyu veya 2adet domates rendelenmiş.Üzerine sosu için 2 bardak süt,3 kaşık un,bir miktar kaşar(rendelenmiş),2 kaşık tere yağı veya sıvı yağ.
YAPILIŞI:Karnıbahar parçalara ayrılarak haşlanır.Haşlandıktansonra tepsiye yerleştirilir.Bir tencerede kıyma,soğan kavrulur,domates sosu veya rendesi eklenir,tuz,karabiber,pul biber ilave edilir 2 bardak su ile pişirilir.Sosu ayrı bir tencerede hazırlanır:3kaşık un tereyağında pembeleştirilir,2bardak süt yavaş yavaş ilave edilir ve ocaktan alındıktan sonra kaşar rendesi ilave edilir.Hazırladığımız kıymalı iç karnıbaharın üzerine dökülür,üzerini kapatacak kadar su ilave edilir.En son da sosu dökülerek orta sıcaklıktaki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.Ben busefer acelem olduğu için nar gibi kızarmasını bekleyemedim:)AFİYET OLSUN...

10 yorum:

nurbeyaz dedi ki...

bende uzuldum simdi acaba ben olsam ne yapardim diye dusundum, herhalde bende aglardim boyle bir haksizlik karsisinda. neyse canim hayirlisi de gec. ellerine saglik yemeginde cok guzel gorunuyo.

Çileksuyu Sibel dedi ki...

canim arkadasim ya uzulme,bosver,biz oyle bi an uzulup hemen toparlaniyoruz zaten yengecler olarak.bazen dusunuyorum da dusunceli olmak ne kadar kolay ama karsiligi da hep zorluklar oluyor..ne diim biz boyle olmasak,biz olmazdik sanirim..ellerine saglik arkadasim,karnibahari cok sevrim,kiymalisini da cok guzel yapardi annem,ama senin gibi kasar koyup firina vermezdi..ben karnibahari cok seviyorum artik et yemedigimde besamel soslu firinda yapiyorum super oluyor,yayinlamistim hatta bi ara..
sikma canini canim,hayat guzeldir herseye ragmen..

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşlarım Nurbeyaz ve Sibel iyi ki varsınız paylaşmasam içim içimi yerdi herhalde, daha bukonu da yazılacak çok şey var ama boşver diyorum yine de.Zaten bu dünyada herzaman sessiz olan eziliyor nedense!Kalbim hala buruk olsa da sibelcim dediğin gibi hayat devam ediyor ve ben herşeye rağmen insanları çok seviyorum...

Serpilce dedi ki...

Üzülme canım.öğretmenlik böyle işte.program istediğin gibi olmuyor.tam düzeldi derken yeniden bozuluyor.Kardeşiminde ikince dönem programı bozulmuş bütün günleri dolmuş .Umarım yeni bir öğretmen gelirde programınız düzelir.
Ayrıca karnabaharda çok güzel olmuş ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim Serpil Ablacım desteğiniz beni öyle mutlu ediyorki unutturuyor herşeyi.Gerçekten mesleğimi çok seviyorum insanlığa faydalı olmak çok kutsal birşey fakat bu tür haksızlıklar çok üzüyor beni, neden adaletli davranmıyor insanlar diyorum ama olsunher zorluğun arkasından kolaylıklar gelirmiş ya ben de bekliycem ümitle...moral verdiniz ya o bana yeter...

tomurcuk dedi ki...

Çok teşekkür ederim NEYcim güzel dileklerin için, umarım benim de tayinim çıkar da rahatlarım desteğiniz beni çok mutlu ediyor sayfama herzaman beklerim sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

Tomurcuğum sıkma canını ya... Bazen olur böyle terslikler, ve ardından da yoğun duygu birikimi filan... Ama ne güzel bak eşin seni neşelendirmek için neler yapmış:))

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim Şeymacım fazla duygusallığımdan kaynaklanıyor herşey, ama geçip gidiyor işte sizlerle unutuyorum hüzünleri de iyi ki varsınız:)

Adsız dedi ki...

mrb bende fırında karnıbahar tarifini senin yaptığın gibi değilde elimde olan malzemelerle yaptım sonuç çok güzeldi.ellerine sağlık canım..

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim Cennetcim biraz geç oldu ama kusura bakma yine beklerim...