01 Şubat 2006

MUZLU RULO PASTA

Ailem için yaptığım rulo pastamı yazmayı unutmuşum her nedense...Oldukça basit ve lezzetli olan bu pastayı yıllardır yaparım fakat tarifini nereden aldığımı hatırlayamıyorum, büyük ihtimalle eski arkadaşlarımdan birinden.Pastayı bütün halde görüntüleyemedim malesef,ben çekene kadar bölünmüştü bile:)ben de dilim halde çektim.İşte tarifi:

MALZEMELER:Pandispanyası için;

  • 4 yumurta
  • 4 fincan şeker
  • 5 fincan un
  • 1 paket kabartmatozu
  • Kreması için;1/2 süt
  • 3 kaşık kakao
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı su
  • 1 paket vanilya ,2 adet muz

YAPILIŞI:Yumurtalar kar haline gelinceye kadar çırpılır,4 fincan şeker ilave edilip çırpılmaya devam edilir.Kabartmatozu ve un karıştırılarak eklenerek iyice çırpılır ve yağlı kağıt döşenmiş tepsiye dökülerek önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişirilir.Buarada kremasını hazırlarız:Yarım kilo süt,3 kaşık kakao,6 yemek kaşığı şeker,1 yumurta sarısı,1 paket vanilya,1 çay bardağı su ve 3 kaşık un bir tencerede koyulaşana kadar karıştırılarak pişirilir.

Pandispanyamız piştikten sonra sıcağıyla rulo olarak sarılır ve öyle soğumaya bırakılır.Ilık haldeyken kağıttan çıkarılır ve açılarak üzerine kremanın yarısı sürülür.Fındık veya ceviz içi dökülür.Uç kısmına muzlarımız bütün halde yerleştirilir,rulo şeklinde uzunlamasına sarılır,üzerine tekrar krema sürülür ve buzdolabına soğuması için bırakılır.Ben servis yapmadan önce sade kremşanti yaparak üzerine sürdüm daha güzel oldu o şekilde de yapabilirsiniz(yarım bardak sütle bir paket sade kremşanti iyice çırpılır).

Mutlu günlerde sevdiklerinizle paylaşabileceğiniz bir lezzet...AFİYET OLSUN...

10 yorum:

Serpilce dedi ki...

Ellerine sağlık. muzlu rulo pastan çok güzel görünüyor.tadı da güzeldir.en kısa zamanda deneyeceğim.
Sevgiler.

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim SerpilAblacım yorumun için,umarım mutlu sağlıklı günlerde sevdiklerinle paylaşırsın,sevgiyle kal..

Tuhfe dedi ki...

Ellerine saglik. Ne zamandir rulo pasta yapmak istiyorum bir turlu kismet olmadi.
Afiyet olsun.

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim TUHFECİM,umarım sen de sağlıklı günlerde sevdiklerine yaparsın,sevgiler..

Çileksuyu Sibel dedi ki...

arkadasim elerine saglik,ben muzlu pastalari cok severdim,ama hic kendim yapmadim,zaten rulo haline sokamam ben nedense,denedim,recelli olmadi..darisi basima boyle guzelini yapabilmede ins..sevgimle

tomurcuk dedi ki...

Sibel cim teşekkür ederim ama eminim sen daha güzelini yaparsın hem çok da zor değil ben de birkaç başarısız denemeden sonra öğrendim:))sevgiler...

Çileksuyu Sibel dedi ki...

demek ki bened bir kac denemeden sonra ogreicem dogal olarak:0)basarilar arkadasim yeni donemde:0)sevgimle..

Adsız dedi ki...

Merhaba, sitenizi yeni keşfettim herşey çok güzel..Rulo pasta çok güzel görünüyor elinize sağlık.. Bebeğiniz ve size sağlık diliyorum.. Sevgiler

Adsız dedi ki...

pasta çok güzel görünüyor yarın yegenim fadime yapacak bizde afiyetle yiyecegiz.ellerinize saglık.

Adsız dedi ki...

muzlu ruloyu denedim çok güzel oldu görüntüsü aynendi ama kekini kuru yapmışım eşim öyle dedi.nemli bez örtüp dinlendirmedim çünkü ikinciye yapacagm tarif için teşekkürler.aslında pek becerikli bi bayan degilim ama bunu becerdm.