26 Ocak 2006

TAHİNLİ KURABİYE

Geçen haftasonu aile günüm için yaptığım kurabiyelerden biri de buydu.Tarifi sevgili Hilal'den almıştım ve gerçekten de nefis oldu.Herkes tarafından çok beğenildi.Oldum olası kurabiyelere bayılırım ve çok severek heyecanla yaparım.Okulda adım kurabiyelerimle anılır arkadaşlarım arasında.
Özellikle tahine olan aşırı sevgim öğrenciyken sıkça yediğim tahinli çöreklere dayanır.Artık kurabiyesini yapacağım sık sık...
MALZEMELER:
  • 1 su bardağı tahin
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 4 su bardağı un
  • vanilya,kabartmatozu

YAPILIŞI:Karıştırma kabında 1 su bardağı tahin,şeker ,sıvıyağ ve bir yumurtanın sarısı karıştırılır.Üzerine unla birlikte vanilya ve kabartmatozu da ilave edilerek iyice yoğurulur,kulakmemesi kıvamına gelince hamur (bana göre) biraz dinlendirilir.Daha sonra hamurdan parçalar alınarak yuvarlanır,önce yumurta akına sonra cevize batırılarak tepsiye dizilir ve orta sıcaklıkta 10-15 dakika pişirilir.Fırından çıktığı gibi sakın kaldırmaya kalkmayın benim gibi,elinizde dağılıverir:)biraz soğuyunca kalıplaşıyor çünkü.AFİYET OLSUN...


27 yorum:

Hayat Güzel dedi ki...

Tomurcu'ğum kurabiyeleri tadan biri olarak mutlaka yorum yazma ihtiyacını hissettim. Tek kelimeyle harikaydı. Beni cezbeden tarafı hiç katıyağ kullanılmamış olması idi :) En yakın zamanda deniyeceğim.

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim Hayatcım benim de tercih etmemdeki sebep katıyağ olmamasıydı.Umarım senin de kurabiyelerin güzel olmuştur...

YESİM dedi ki...

Merhaba Tomurcuk, ziyaretin için teşekkürederim. Sayfan ne kadar güzel, çok beğendim. Ben html kodlarından ötürü bir türlü öğrenemediğim için sayfa tasarlamayı, içim gidiyor böyle güzel bloglar görünce. Kurabiyelerde çok güzel görünüyor, ellerine sağlık:)

tomurcuk dedi ki...

Ben teşekkür aderim Yeşimcim,ama haksızlık etme bence senin sayfan da gayet güzel..ben de daha çok acemiyim blog konusunda deneye yanıla öğreniyoruz işte:)yine bekleriz sevgiyle kal...

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim Erva'cım ziyaretin için ve o çok güzel sözlerin için,sayfam ruhhalimi yansıtıyor galiba,İzmitli olman da ayrıca çok mutlu etti beni, hemşehri olarak bundan sonra ben de sayfana ziyarete gelirim canım,sevgiyle kal...

tomurcuk dedi ki...

Aaa!çok şaşırttın beni SEVGİLİ KURABİYE CANAVARI... ben hep kendime bu ismi kullandığım için şaşırdım biran acaba ben mi yazdım diye:)))teşekkür ederim beni çok mutlu ettin, yine beklerizzz...

Çileksuyu Sibel dedi ki...

ooooooo dokdurmusz tomurcukcum,kokusu buraya kadar geliyor,nasil da lezzetlidirler..ellerine saglik...

tomurcuk dedi ki...

CANIIM teşekkür ederim,tatildeyim biliyorsun e bir de kar olunca gelsin çaylar kurabiyeler...ne de olsa çalışmaya başlayınca bol bol resimlerine bakıcam:))

akçahan dedi ki...

Hımmmm harika olmuş. Bayılırım tahinli kurabiyeye. Tomurcuk kurdele nakışlarımıza bakarmısın.Sevgilerle.

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim Semanur ablacım hemen baktım nakışlara ve bayılmakla kaldım:( Nekadar beceriklisiniz,özellikle kurdele nakışına ayrı bir ilgim var hatta vakit bulursam kursuna bile gitmeyi düşünmüştüm.

Adsız dedi ki...

tadı enfes olan bu harika kurabiyeleri başkalarına da sunduğun,daha ötesi gönlündeki güzellikleri sitenle nice insanlarla paylaştığın için..En önemlisi beni Seninle bahtiyar ederek Ömrümü Seninle zenginleştirme bahtiyarlığına erdirdiği,cennet hayatını bana daha dünyada bahşettiği için Önce Rabbime sonra sana çok aMa çok teşEkküR ederim.Havası,suyu ve ziyası olduğun şahıs.

nurbeyaz dedi ki...

benden onceki post nasil da romantik bunun arkasindan ne yazayim sasirdim simdi:)
tahine bende bayilirim dedim ve bir kere tahinli kek denedim, berbat olmustu, ama senin tarifte tahine bi siyler daha katiliyor sanirim en kisa zamanda deneyecegim.niyeyse benim kek aci olmustu.ellerine saglik,sevgiler

tomurcuk dedi ki...

Nurbeyazcım teşekkür ederim yorumun için nezamandır sesin çıkmıyordu hiç merak etmiştim çok sevindim,yaptığın kekde bir şanssızlık yaşamışsın sanırım ama ben kekini de çok seviyorum tahinin.Bu kurabiyeyi yapmanı kesinlikle tavsiye ederim eşimle benim favorim oldu hatta buakşam tekrar yaptım,öpüyorum seni kendine iyi bak...

ruchan dedi ki...

Yumurtasız yapsam olur mu ? Kuş gribinden dolayı yumurta almıyorum da ama ne zamandırda tahinli kurabiye yapmak istiyorum.
Ellerine sağlık , nefis görünüyor.
Sevgilerimle:)

tomurcuk dedi ki...

Cimcime'cim teşekkür ederim yorumun için,yumurtasız da yapabilirsin bence zaten bir yumurtanın sarısı vardı sadece olmasa da olur:)kesinlikle dene çok süper bir kurabiye...yine beklerim sevgiyle kal...

ruchan dedi ki...

Bu hafta sonu deneyeceğim.
Sonucu ve düşüncelerimi yazarım.
Teşekkürler.
Sevgilerimle:)

ruchan dedi ki...

Merhaba Tomurcuk.
Tarifini denedim. Sonuç çok güzeldi ama biraz değişiklik yaptım tarifte. Bir kaç gün içinde yayınlayacağım.
Sevgilerimel:)

Adsız dedi ki...

siteni ilk defa gezme şansı buldum ama bayıldım.herşey bir harika.tahinli kurabiyelerin görüntüsü mükemmel eminim tadıda güzeldir.fırsat bulunca denemek isterim.sevgiyle kalın.

Adsız dedi ki...

bu kurabiyenin tadına baktım süperdi kendimde en kısa zamanda yaıcamteşwkkürler

Adsız dedi ki...

It's awesome to visit this website and reading the views of all friends on the topic of this post, while I am also zealous of getting experience.

Feel free to visit my web site; Prostate Enlargement

Adsız dedi ki...

I have been surfing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting
article like yours. It is pretty worth enough for me.
In my opinion, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the web will be much more useful than ever before.


my web page - hgh booster

Adsız dedi ki...

Hi, always i used to check blog posts here in the early hours in the daylight,
for the reason that i like to learn more and more.


Here is my blog post buy Virility ex

Adsız dedi ki...

I think this is one of the most significant information for me.
And i am glad reading your article. But should remark on
few general things, The site style is wonderful, the articles is really excellent : D.
Good job, cheers

Also visit my web blog: http://snorezip.herbalcurenow.com

Adsız dedi ki...

It's going to be finish of mine day, except before finish I am reading this wonderful post to improve my know-how.

My website; the-power-of-monotheism.blogspot.com

Adsız dedi ki...

No matter if some one searches for his required thing, therefore he/she needs to be
available that in detail, thus that thing
is maintained over here.

my page tinnitus control site

Adsız dedi ki...

Greetings! I know this is kinda off topic however I'd figured I'd ask.
Would you be interested in trading links or maybe guest writing a blog article or vice-versa?
My site discusses a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other.
If you are interested feel free to send me an e-mail.
I look forward to hearing from you! Fantastic blog by
the way!

Here is my blog post :: la weight loss

Adsız dedi ki...

I was wondering if you ever considered changing the layout of your website?
Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so
people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having
one or 2 images. Maybe you could space it out better?


Here is my web-site :: products manufactured ()