22 Ocak 2006

SUSAMLI HALKA

Haftasonu aile günümüz bendeydi,yarıyıl tatilinde olduğum için rahat rahat hazırlık yapabildim.Tüm ailem biraraya geldiği için dünyalar benimdi o gün:)Yeğenlerimin çok sevdiği susamlı halkayı yaparken busefer tarifimi biraz değiştirdim,birgün önce Sevgili Oktay Usta yaparken izledim ve ona göre yaptım.Gerçekten ağızda dağılan kandil simidi tadında bir lezzet ortaya çıktı:

MALZEMELER:

  • Yarım paket margarin
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Yarım su bardağı su
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yumurta
  • Yarım paket kabartmatozu
  • Alabildiği kadar un

YAPILIŞI: Yarım paket margarin bir tavada eritilir,soğuduktan sonra karıştırma kabına alınır.Üzerine yarım su bardağı sıvı yağ ve yarım su bardağı su ilave edilir.1 yumurtanın sarısı ilave edilir,beyazı üzeri için ayırılır.Daha sonra tuz,sirke ve mahlep ilave edilip karıştırılır,yarım paket kabartmatozu unla birlikte dökülür.Kulakmemesi kıvamı elde edene kadar un ilave edilir ve iyice yoğurulur.Hamurdan küçük parçalar alınarak silindir şeklinde yuvarlanır,başparmağımızın etrafında çevrilerek artan kısım kopartılır.Elde edilen küçük halkalar önce yumurta akına daha sonra da susama batırılır ve tepsiye dizilir.Orta sıcaklıkta 10-15 dakika pişirilir.

Özellikle çocuklar için ideal bir atıştırmalık :)Ben önceden yapıp dolabıma koyuyorum aniden gelen misafirlerime çıkarıp ikram ediyorum,aynı tazeliğini koruyor.Mutlaka deneyin eminim çok beğeneceksiniz,AFİYET OLSUN...

9 yorum:

Çileksuyu Sibel dedi ki...

selam citlembikim,ellerine saglik halkalar icin..esin icin yazdiklarin cok tatli,allah ayirmasin,bayilirim ben de ciftleri izlemeye dinlemeye,onlari mutlu gorunce bi hos olurum,sanki ben yasiyormusum gibi...ben yine ugrarim canim...kendine dikkat et,tatil de bitmek uzere sanirim,belki kar tatili yaparlar yine:)

tomurcuk dedi ki...

Canııım,negüzel dileklerde bulunmuşsun öyle bayıldım:)Umarım sende yaşarsın aynı duyguları,eşim benim herşeyim mutluluk kaynağım okadar birbirimize uyuyoruzki benim için yaratılmış sanki!Tatile gelince doyamadan bitiyor yine ençok da bloğumdan ve sizlerden uzak kalacağım için üzülüyorum umarım dediğin gibi kartatili olur da bol bol görüşürüz,öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

Tomurcuk ellerine sağlık:) Tuzlu kurabiyelerde içine katılan sirke ağızda dağılmasını sağlıyor. Canım çekti şimdi...:)

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim Canım gerçekten de o tadı veren sirke her derde deva.Ben mayalı hamurlara da katıyorum mutlaka ,çok güzel oluyor, sevgiyle kal...

akçahan dedi ki...

Hımm canımız çekti kardeşimle bakarken.Çayımız hazır alıp geliyoruz...Sevgilerimle........

tomurcuk dedi ki...

Buyrun bekleriz,hele bir de çay dedin ya akan sular durdu o an... gerçekten de çayın yanında harika oluyor ben yapıp göndereyim isterseniz:))

Adsız dedi ki...

çok hoş..ben yapmayı beceremem heralde..zaten yemek yapmayı pek sevmiyorum..hihi..ama hazır yapılmış olanları da hüpletirim yani..gören de beni şişman sanacak valla..seni bloguma beklerim..hatta istersen seni hobibloglari bloguma da eklemek isterim.

tomurcuk dedi ki...

Ziyaretin için teşekkür ederim Burcu'cum eminim sen de yapmak istersen engüzel şeyleri yapabilirsin ve yaptıkça da seversin bence.Bloglarına eklersen çok mutlu olurum enkısa zamanda ben de sayfana ziyerete gelirim Canım,sevgiyle kal yine bekleriiiz:))

Adsız dedi ki...

tebrik ederim,çok güzel bir site olmuş.ilk defa ziyaret ettim...