20 Ocak 2006

BROKOLİ SUFLESİ

Bugün akşam yemeği için yaptığım suflenin tarifini Sevgili Hayat'tan aldım.O da lezzet dergisinden almış.Büyük bir merakla eşimle birlikte denedik ve nefis bir yemek elde ettik,fotoğraf konusunda çok becerikli değilim sanırım çok iyi çekememişim ama tadı resminden daha güzeldi!İşte tarifi:
MALZEMELER:

  • Yarım kilo brokoli
  • 3 yumurta
  • 1.5 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı kaşar rendesi
  • 30 gr. margarin(ben tereyağı kullandım)
  • 2.5 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • tuz,karabiber
  • 4 bardak su(asıl tarifte 2 bardaktı az geldiğini farkettim ben 4 yaptım)

YAPILIŞI:Brokoli çiçekleri ayırılarak yıkanır,bir tencerede 4 bardak su ve 1 çorba kaşığı sirke ile 10 dakika haşlanır.(asıl tarifte 5 dak. ama yetersiz olduğu için ben 10 dak. haşladım)

Ayrı bir tencerede tereyağı eritilir,2.5 çorba kaşığı un yağda pembeleştirilir.1.5 çaybardağı süt yavaş yavaş ilave edilir,beşamel sosu kıvam elde edilince ocaktan alınır,soğumaya bırakılır.Üzerine yumurta sarıları ve rendelenmiş kaşar ilave edilir.Yumurtanın ayırdığımız akları mikserle beyaz köpük oluncayadek çırpılır sosa ilave edilir.

Tepsi yağlanır brokoliler yerleştirilir,tuz karabiber ilave edilir,üzerine hazırladığımız sos dökülür ve iyice yayılır.Önceden ısıttığımız fırında 20-25 dakika pişirilir.AFİYET OLSUN...

(Eşime de yardımlarından dolayı buradan ayrıca teşekkür etmeyi bir borç bildim,hayatıma kattığın anlam ve tüm beni mutlu etmek adına yaptıkların için binlerce teşekkür ederim CANIM,iyiki varsın hayatımda....)

6 yorum:

Hayat Güzel dedi ki...

Tomurcuğum brokoli suflesinin güzel olmasına çok sevindim. Ben de akşam benzer şekilde fırında karnabahar yaptım. Fakat eşim içinde bir tane yumurta olduğunu öğrenince yemedi. Öyle gözüküyor ki bundan sonra içinde yumurta kullanılan tariflere elveda demem gerekiyor :(

Adsız dedi ki...

Tomurcuk ellerine sağlık:) Ben de tam bir "brokolisever"im... Her haline, her şekline bayılırım. Kanser için en faydalı 3 sebzeden biri kendileri... Diğerleri de karnıbahar ve lahana.

Sevgiler...

tomurcuk dedi ki...

Sevgili Hayat ve Şeyma yorumlarınız için teşekkür ederim.Şeymacım kansere faydalı olduğunu senden öğrenmiş oldum,sevgiyle kal..

Serpilce dedi ki...

Dolabımda haşlanmış brokolim vardı.yarın deneyeceğim.
Ayrıca brokoli bol c vitamini deposu benim bildiğim kadarıyla da.
Ellerine sağlık.

Serpilce dedi ki...

Dolabımda haşlanmış brokolim vardı.yarın deneyeceğim.
Ayrıca brokoli bol c vitamini deposu benim bildiğim kadarıyla da.
Ellerine sağlık.

tomurcuk dedi ki...

Sevgili Serpil yorumun için çok teşekkür ederim.Bu blok alemi negüzel birşey her konuda bilmediklerimi öğrenebiliyorum sayenizde,herzaman yorumlarını beklerim.