13 Mart 2007

MAKLUBE

Yazmayı unuttuğum bu yemeği eşim kurban bayramında aile yemeğine yapmıştı.Ben de çırak olarak yanında yer aldım:))Biraz zahmetli ama zahmetine değen bir yemek.Bu yemek özellikle kalabalıkla yenmeli ve yanında başka çeşit olmamalı bence.Eşim "başka çeşide gerek yok yenmez yanında" dese de biz yapmıştık annemle, ama tabiki bunun yanında yenmedi:)Bir özelliği de büyük bir tepside sunum yapılması.Çok güzel bir yemek tavsiye ederim ,görünüşü de bir o kadar güzel!

MALZEMELER:
  • 6 çay bardağı pirinç
  • yarım kilo kuşbaşı et
  • 1 adet patlıcan
  • 1 büyükboy soğan
  • 2 büyükboy patates
  • 2 adet havuç
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • Bir miktar kuş üzümü,salata malzemesi

YAPILIŞI:Pirinç kişi sayısına göre ayarlanarak yıkanır ve tuzlu sıcak suda bekletilir.Kuşbaşı doğranmış et düdüklü tencerede haşlanır.Patates,patlıcan ve havuçlar halkalar halinde kesilip tuzlanarak yağda kızartılır.Ayrı bir kaba alınır.Bekletilen pirinç ayrı bir tencerede tereyağında kavrularak bir kaba konur. Haşlanan et de hafif yağda kavrulur.
Soğanlar halkalar halinde kesilerek asıl yemeğin yapılacağı tencerenin dibine dizilir.(Pilavın dibini tutmaması için)Sıra ile üzerine bir miktar et,patates,havuç,patlıcan dizilir.Bir miktar da kuş üzümü atılır.Üzerine kavrulan pirincin 3 te biri dökülerek düzlenir.Bu işlem 3 kez tekrarlanır.3. tekrarda pirincin malzemeleri tam kapatmasına dikkat edilir.Bir miktar tuz ilave edilerek pirinç dağılmayacak biçimde üzerini 2 parmak kalınlığında kapatacak kadar kaynamış su ilave edilir.Kısık ateşte pişirilerek 5 dakika dinlendirilir.Tencere tepsiye ters çevrilerek bir süre sonra kaldırılır.Etrafı salata ve yoğurtla süslenir.
AFİYET OLSUN...

19 yorum:

Hayat Güzel dedi ki...

Tomurcuğum,
Bayram diye okuyunca bir an için "bu yemeği yemiş olmalıyım, ama niye hatırlamıyorum" diye hafızamı zorladım. Sonra minik kuştan dolayı aranızda olamadığımızı hatırladım. İmrendim doğrusu...
Bıcırığı benim yerime öp :)

nurbeyaz dedi ki...

nihayet maklube'yi gorebildim. esim ne zaman gitse bekarlara maklube yedik diye anlatir tarif eder ama bana gozlerimle gormek nasip olmamisti orjinal haliyle.harika gorunuyor muhakkak denemeliyim.sevgiler

tomurcuk dedi ki...

Hayat'cım bir gün size de yaparız inşallah ben de sizi öpüyorum.

tomurcuk dedi ki...

Nurbeyaz'cım bana da eşim anlatırdı hep, evlenince gördüm ve bayıldım mutlaka dene tavsiye ederim,sevgiyle kal...

Çileksuyu Sibel dedi ki...

ben bulgurlu toptan isterim...bebis yakinda yardima baslar annesine:)

tomurcuk dedi ki...

Sibel'cim canın sağ olsun yapar yollarız annemle ya da Türkiye'ye geldiğinde bekleriz:)bebişin yardımına öyle ihtiyacım var ki canım sorma!ağlamamak gibi mesela!!!öpüyoruz teyzesi...

Adsız dedi ki...

merhaba, bu maklube yemeğini ilk seheylanın sayfasında görmüştüm. şimdede burada gördüm. ne iştah açıcı bir yemektir...

Ellerinize sağlık

pınar dedi ki...

ben de bir kere yemiştim ama laf aramızda seninkinin görüntüsü daha güzel:))

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim Pınar'cım tadı görüntüsünden de güzel!mutlaka dene.Yine bekleriz,sevgiyle kal...

Serpilce dedi ki...

Görüntüsü harika tadıda öyledir.
Ellerinize sağlık.


Kandiniz mübarek olsun bütün dualarınız kabul olsun.

tomurcuk dedi ki...

Teşekkür ederim Serpilce seni görmek ne güzel!Senin de geçmiş kandilin mübarek olsun yine bekleriz sevgiyle kal...

Hayat Güzel dedi ki...

Tomurcuğum 3*3 oyunu için seni sobeledim. 3 gün içersinde cevap vermen gerekiyor. Şimdiden kolay gelsin.

MAKLUBE dedi ki...

Maklube yapma zahmetini çekmek istemeyenler için bir site açılmış.

online interenetten yad atelefon ile sipariş veriliyor denemek lazım.

www.maklubetepsisi.com

Adsız dedi ki...

www.maklube.com DİYE BİR SİTE VAR ARKADAŞLAR DUYMADINIZMI ? BEN SİPARİŞ VERDİM ÇOK MÜKEMMEL,ADRESİNE KADAR GETİRYORLAR VE EKSTRA ÜCRET ALMIYORLAR.ARKADAŞLARA SİZİN VASITANIZLA BURADAN TEŞEKKÜR EDİYORUM,İYİKİ www.maklube.com AÇILMIŞ...
ABDULLAH

Adsız dedi ki...

www.maklube.com ADRESİNİ FAALİYETE GEÇİREN ARKADAŞLARI SİZİN VASITANIZLA CANI GÖNÜLDEN KUTLARIM,GEÇ KALINMIŞ BİR TİCARİ HAMLE İDİ,İNŞAALLAH ALLAH İŞLERİNİZİ AÇIK EYLESİN.
Dr.VetHek.Emre Karakus
Almanya

Adsız dedi ki...

HELAL OLSUN. GELENEKLERİMİZİ BÖYLESİNE ORGANİZE VE DE BİLİNÇLİ BİR ŞEKİLDE ÜLKEMİZ VE DÜNYA PİYASASINA TANITIYORSUNUZ. BİR DE SAYFANIZIN YABANCI DİLLERDE YAYININI YAPIP BİRAZ DA REKLAMA YATIRIM YAPARSANIZ DAHA İYİ OLUR. NAÇİCANE TAVSİYEM BUDUR. ALLAH'A EMANET OLUN...
fethi

Adsız dedi ki...

www.maklube.com SİTESİNİ KURAN ARKADAŞIMIZA HELAL OLSUN. GELENEKLERİMİZİ BÖYLESİNE ORGANİZE VE DE BİLİNÇLİ BİR ŞEKİLDE ÜLKEMİZ VE DÜNYA PİYASASINA TANITIYORSUNUZ. BİR DE SAYFANIZIN YABANCI DİLLERDE YAYININI YAPIP BİRAZ DA REKLAMA YATIRIM YAPARSANIZ DAHA İYİ OLUR. NAÇİCANE TAVSİYEM BUDUR. ALLAH'A EMANET OLUN...
fethi

maklubetepsisi dedi ki...

maklube giderek daha fazla kişiye ulaşmaya başladı. çamlıca da www.maklubetepsisi.com adında biyer açılmış masalar yuvarlak ve çok da şık olmuş...

www.maklubetepsisi.com

fatmagülün suçu ne dedi ki...

Blogunuzda çok güzel tarifler var gerçekten. Ellerinize sağlık...