11 Ocak 2007

BAYRAM KURABİYESİ

Bayramda misafirlerim için yaptığım kurabiyemi ancak yazma fırsatı bulabildim,bebişle zamanım öylesine dolu ki başka bir işe hiç zaman kalmıyor.O uyuduğunda vaktimi çok iyi değerlendirmem gerekiyor,hemen mutfağa koşuyorum ve Oktay Ustanın 3 dakikası gibi koşturarak birşeyler yapmaya çalışıyorum.
Bu kurabiyenin tarifi Oktay Usta'dan.Çok kolay ve nefis bir kurabiye bence, özel günlerinizde sevdiklerinize sunabileceğiniz güzel bir ikram...
MALZEMELER:

  1. Yarım paket margarin(oda sıcaklığında)
  2. 1 çay bardağı sıvı yağ
  3. 1 çay bardağı yoğurt
  4. 1 çay bardağı irmik
  5. 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  6. 1 çorba kaşığı kabatmatozu
  7. 1 çorba kaşığı vanilya,aldığı kadar un
İç malzemeleri ve yapılışı :2 yemek kaşığı dövülmüş ceviz,1 y.kaşığı hindistan cevizi,1 y. kaşığı pudra şekeri,bir miktar tarçın.Hepsi bir tabakta iyice karıştırılır.
YAPILIŞI:Margarin,sıvı yağ ve yoğurt bir kapta iyice karıştırılır.Daha sonra irmik,pudra şekeri,kabartma tozu ve vanilya unla birlikte elenerek ilave edilir.Kulak memesi kıvamına gelince küçük parçalar alınır ve ortasına hazırlanan iç koyularak yuvarlanır.Tepsiye dizilerek üzerlerine çatalla hafif bastırılır.Orta sıcaklıkta hafif pembeleşinceye kadar pişirilir.Üzerine pudra şekeri serpilir.AFİYET OLSUN...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba öncelikle bebeğinize uzun sağlıklı bir ömür diliyorum.Kurabiyeleriniz nefis görünüyor Oktay ustanın tarifleri gerçekten pratik ve güzel oluyor tarif için teşekkürler ellerinize sağlık.sevgiler.
www.pastacikiz.com

tomurcuk dedi ki...

Ben teşekkür ederim Sevgili pastacı kız ziyaretin için.Ayrıca bloğunu da ziyaret ettim gerçekten çok güzel ve şirin tam benlik senin de ellerine sağlık,bu kurabiyeyi de mutlaka dene çok beğeneceğine eminim,sevgiyle kal yine beklerim...

Adsız dedi ki...

merhaba,

kurabiye çok güzel görünüyor. Ama ben asıl sizin muzlu pastanıza bayıldım ...

ellerinize sağlık.

kocaman sevgilerimi gönderiyorum...

HTTP://misss.blogcu.com

tomurcuk dedi ki...

Sevgili Zerrin çok teşekkür ederim gerçekten muzlu rulo pasta çok güzel oluyor ve de basit biz çalışanlar için ideal!denemeni tavsiye ederim Kıbrıs'a selamlar,yine beklerim...